O cabala, doua interpretari

Am fost, ieri, la un miting electoral, o intalnire cu candidatul PSD Victor Ponta. Am studiat, in primul rand, compozitia de gen si de varsta a participantilor. Multi tineri, barbati si femei, seniori, un esantion electoral reprezentativ la nivel national, incat nu am nicio indoiala, victoria va fi la scor. Numai salariatii si pensionarii care si-au primit inapoi salariile si pensiile reintregite de Guvernul Ponta vor fi o forta electorala covarsitoare, nemaivorbind de multe alte categorii sociale, socioprofesionale si socioeconomice.

Am analizat, apoi, mesajele elctorale, de o parte si de alta, discursul candidatului, ideile vorbitorilor, sloganurile sustinatorilor. O revarsare de simpatie, de solidaritate, de unitate, mai ales aceasta din urma, Unitatea, a fost, si cred ca va fi pana la sfarsitul campaniei, un adevarat Te Deum electoral. Am radiografiat mimica si limbajul corpului candidatului, privirea directa, luminoasa si mobilitatea ochilor, care in decriptarile psihologilor inseamna inteligenta, flexibilitate si buna credinta. Dar, mai ales, atentia mi-a fost retinuta de cutezanta si determinarea tineretii, ca ale oricarui flacau sanatos si destoinic de pe la noi. Desigur, mi-am zis, intelepciunea senioriala ii va fi indispensabila.

I-am admirat sinceritatea recunoasterii, din finalul speech-ului, de candidat sub acoperirea culorii rosii, de care se va descoperi cand va fi presedinte, in favoarea celor trei culori ale Drapelului National. Si, apropos, m-am gandit, cu pretuire, la toti cei care si-au servit tara ca ofiteri de informatii externe sub acoperire, la cei treizeci de astfel de patrioti cazuti in teatrele de operatiuni, la cei peste saptezeci de ofiteri acoperiti deconspirati… Inevitabil, am rememorat si cabala „ofiterului acoperit”, a acestei campanii, in care, marturisesc, am vazut cat de departe este interpretarea politica de cea populara.

Lasă un răspuns

