Sistemul Politic, o Noua Abordare: Guvernarea si Alternativa. Partidele de Guvernare si Partidele de Alternativa

1. ZeV, aveti dreptate, denumirile de “putere” si “opozitie” sunt toxice. Au fost special create si impuse, prin metoda imitatiei “progresiste”, dupa 1776 si 1789 (observati diferenta de 13, o slabiciune numerologica a intunecatilor care-si spun iluminati), pentru a diviza politica, subsistemul conducator al oricarui sistem societal national, statal sau national-statal, cat si populatia, resursa productiva fundamentala a oricarei tari. Si da, nu este o chestiune constitutionala, as spune chiar ca este un stereotip anticonstitutional, pentru ca ne dezbina in doua Romanii care vesnic se lupta intre ele.

2. Nu incerc sa sugerez ca ar trebui sa “desfiintam” dialectica unitatii si luptei contrariilor din politica si societate, ceva imposibil de altfel, pentru ca ea va continua sa existe si sa ne amendeze, prin fructele pe care le vom culege de pe urma actiunilor noastre, indiferent daca o recunoastem sau nu, daca o acceptam sau o respingem. Incerc doar sa atrag atentia ca o deformam, inconstient sau indus, prin absolutizare, care naste monstri.

3. Intr-o politica sanatoasa, de normalitate, exista partide de guvernare si partide de alternativa, care pastreaza si cultiva competitia, acest motor al progresului politic, dar si in general. Nu are importanta numarul partidelor dintr-o categorie au alta, carora le pot apartine cate un partid intr-un sistem bipartid, ori mai multe partide in sistem multipartid.

4. De aceea ar trebui ca cele doua pistoane ale motorului competitional sa le numim simpu, Guvernarea si Alternativa. Nicidecum Puterea si Opozitia, care transmit semnale false, de lupta sine die si pe viata si pe moarte, calea care macina si ruineaza o societate, un popor, o natiune, o tara.

5. Raporturile dintre Guvernare si Alternativa ar trebui reglementate constitutional, in asa fel incat compunerea fortelor lor sa serveasca interesul national si societatea romaneasca, nu sa le submineze. Doua reguli mi se par esentiale. Prima regula, ca bascularea dintre Guvernare si Alternativa sa fie hotarata de electorat, prin vot direct, in cadrul referendumurilor nationale si locale pe care in mod curent le numim alegeri prezidentiale, parlamentare si locale, pentru ca si alegerile sunt tot referendumuri, expresii autentice ale democratiei.

6. Comparativ, oricine isi poate da cu usurinta seama ca alegerile care nu sunt referendare, in sensul ca Alesul sau Alesii sa fie emanatia votului Direct, nu Indirect, au o problema la capitolul de autenticitate, implicit de legitimitate. In cazurile de alegeri nereferendare, cvasitotalitatea alegatorilor nu poate spune ca l-a ales pe x sau y, deci acesta, cetateanul-alegator, nu si-a transmis in mod direct legitimarea sau nelegitimarea Alesului sau Alesilor, ci acest lucru s-a intamplat numai in cazul unei minoritati “infinitezimale”, a unui asa-numit corp de electori, care ei, electorii, cateva sute sau mii, il aleg pe “Ales”, ceea ce ridica un mare semn de intrebare.

7. De aceea toate alegerile trebuie sa fie Alegeri Referendare, prin care Alegatorul sa-si transmita in mod direct vointa de legitimare sau nonlegitimare asupra Candidatului, care in cazul majoritatii voturilor de legitimare Directa, devine cu adevarat un Ales al Majoritatii. Mai simplu spus, un mandat de Ales trebuie sa fie ca un tesut in care celulele sale sunt voturile tuturor alegatorilor sai, care trebuie sa fie o majoritate directa, nu reprezentata.

8. A doua regula este ca o data ce Guvernarea a fost stabilita prin Alegeri, Alternativa va trebui sa se supuna votului majoritatii si sa se inhame la infaptuirea scopului si obiectivelor Guvernarii, care devin scop si obiective Nationale. Niciun partid de alternativa nu va trebui sa fie in “opozitie”, adica sa obstructioneze, campania electorala s-a incheiat, si aici probabil va trebui umblat la durata, in sensul maririi duratei campaniei electorale, din anul alegerilor, la cateva luni.

9. Deci, concluzionand pe acest subiect, noile concepte politice si electorale, pentru un nou sistem politic si electoral si pentru o noua constitutie, ar trebui sa fie: Guvernare, Alternativa, Partide de Guvernare, Partide de Alternativa, Alegeri Referendare, Democratie Referendara, Ales/Alesi Referendar, Scop National, Obiective Nationale, Program de Guvernare Nationala etc.

10. Desigur, si alte concepte-perechi vechi vor trebui inlocuite, cum este perechea conceptuala stanga-dreapta, nascuta din vechi antagonisme de clasa, socioprofesionale sau rezidentiale, care in vremurile postmoderniste mentine o contradictie anatagonista aproape “arhaica” si o dezbinare artificiala.

11. Probabil ca noile criterii de distingere a caracterului si rolului unui partid vor trebui sa se refere la afilierea internationala a partidelor, care vine din perioada Internationalelor, sforile prin care partidele nationale erau puse in mainile unui centru internationalist, devenind astfel niste partide-marioneta, la partidele transnationale, la partidele nationale, si ce inseamna partid national, pentru a iesi din paradigma partidelor-slugi ale marii finante mondiale si ale marelui capital mondial.

http://www.adriannastase.ro/2016/10/05/desemnarea-delfinului-in-republica/

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: