Donald Trump: Captiv al legendei?

Declaratia lui Donald Trump, facuta miercuri la bordul Air Force One si data publicitatii joi (interesanta aceasta trimitere la un element de prestigiu si la unul de autoritate), potrivit careia il va invita la Casa Albă pe Vladimir Putin, “la momentul potrivit”, indica dorinta tacita a presedintelui american de a castiga initiativa strategica si de a mai reduce in felul acesta din handicapul relatiilor americano-ruse, lasat mostenire de predecesorul sau, Barack Obama.

Un pasaj din declaratie il pune insa pe Trump intr-o lumina nefavorabila, de lider suprem care si-a pierdut libertatea gandirii si actiunilor si a devenit captiv al gandirii si intrigilor adversarilor sai.  “Data viitoare când mă mai văd cu Putin, îl voi întreba: de partea cui erai de fapt? Pentru că nu cred că ar fi putut fi de partea mea”, a asertat presedintele republican al SUA, referindu-se la intrigile privind un presupus amestec al Rusiei în alegerile prezidențiale americane, care l-ar fi favorizat, in detrimentul contracandidatei democrate, Hillary Clinton.

Cuvintele lui Trump nu lasa nicio indoiala in privinta situarii sale de partea modului de abordare al adversarilor “bipartizani”, care dau drept adevar un fals, ca dovedit “amestecul” rusilor, ceea ce va fi un obstacol serios in calea ipoteticei invitatii si vizite. Pe de alta parte, nu trebuie uitat istoricul gafelor de protocol pe care presedintele Trump le-a facut fata de presedintele chinez Xi, cancelarul german Merkel si presedintele turc Erdogan. Nimic nu garanteaza ca Trump nu se va manifesta ca un campion al gafelor si cu Putin. O relatie in care se insista metodic sa fie fondata pe o minciuna nu are cum sa devina in mod real apropiata sau constructiva. Ea ramane o sursa permanenta de riscuri si provocari, iar rabdarea strategica a Rusiei pe acest subiect da semne ca se apropie de sfarsit.

https://www.agerpres.ro/externe/2017/07/14/donald-trump-spune-ca-l-va-invita-pe-vladimir-putin-la-casa-alba-la-momentul-potrivit–13-13-18

10 Responses to Donald Trump: Captiv al legendei?

  1. Ghita Bizonu' spune:

    Ia sa te vad . Ce stii si cat poti fi mintit .
    Mao jos dau un fragment dintr-o autobiografie. Nu importa a cui este , este copiata dupa blogu omului.
    Eu zic ca este „aranjata” sa iasa frumos si rovolutioner.
    Acu sa vaz daca depistezi sa zicem „incongruentele” care ma fac sa zic ca este arnajat sa iasa bine.

    …… absolvit 1977, Şcoala militară de ofiţeri activi de infanterie „Nicolae Bălcescu” din Sibiu. La absolvire am primit gradul de locotenent şi am fost repartizat la o unitate militară din Bucureşti. Timp de aproape opt ani am îndeplinit funcţii de comandant de pluton şi de companie. Ulterior, până la sfârşitul anului 1989, am ocupat funcţii administrative, în domeniile logistic şi protecţiei muncii, inclusiv în cadrul unor unităţi militare de construcţii în „economia naţională”. Între 1982 si 1987, am urmat cursurile Facultăţii de drept din cadrul Universităţii Bucureşti.
    Din cauza opiniilor şi comentariilor mele contrare regimului comunist, dar şi a faptului că fratele meu era preot, nu mi-a fost permis să urmez cursurile Academiei militare şi nici pe cele ale Facultăţii de istorie. La Facultatea de istorie, rigorile “politicii de cadre” ale vremii mi-au fost aplicate, la admitere, prin depunctarea lucrărilor scrise, cu concursul profesoarei Zoe Petre – între 1997 şi 2000 consiliera principală a preşedintelui Emil Constantinescu.
    Am fost membru al Partidului Comunist Român. Nu am fost lucrător sau colaborator al Securităţii

    Opiniile şi comentariile mele contrare regimului comunist erau în atenţia comandanţilor militari şi a ofiţerilor de Securitate din unităţile din care am făcut parte. În vara anului 1986, de exemplu, comandatul unităţii – maiorul ************, la Regimentul 2 Mecanizat din Bucureşti (Unitatea militară 01305) – m-a acuzat public de „atitudine duşmanoasă faţă de conducerea Partidului” şi m-a ameninţat că „ştim bine asta şi noi, şi organele care trebuie să ştie”. Dintre cei de faţă mi-i amintesc pe mr ************, cpt ************ şi Cpt ************, adjuncţi ai lui ************

    Ofiţer de Securitate era căpitanul ************(după 1989, l-am întâlnit de vreo două ori, întâmplător, şi am rămas cu impresia că lucra tot în serviciile de informaţii). Tot în anul 1986 mi s-a imputat oficial, prin caracterizarea anuală de serviciu, că nu am îndeplinit sarcinile ce-mi fuseseră stabilite – în afara celor de serviciu şi contrar voinţei mele – în cadrul „învăţământului politico-ideologic cu subofiţerii”.
    Din cauza atitudinii faţă de regimul comunist, precum şi a refuzului de a colabora cu Securitatea, în anul 1987, sub pretextul reducerii la nivel naţional a cheltuielilor militare, am fost mutat din garnizoana Bucureşti, pe o funcţie inferioară (comandant de pluton de cercetare), în cadrul unui regiment de tancuri din comuna Mihai Bravu (la 40 de kilometri de Capitală). În doi dintre anii în care am fost ofiţer, am fost detaşat, câte trei luni, ca „asesor popular” la Tribunalul Militar Bucureşti (detaşările se faceau la ordin, practic asemănător celor la „munci agricole” ori în „economia naţională”).

    Indiciu suplimentar este nascut in 55

    De ce acest „test”?

    Pai este vorba despre Romania pe care ar trebui sa o „stii” asa cum a fost. Nu despre inaltimile rarefiate ale politicii internationale la nivel de Mari Draci Planetari ci lucuri pe care omu de rand (adica si ala fara functii care sa i permita accesul la informatii mai restranse ) trbuia sa le stie ca sa nu ii fie „rau” …

    Apreciază

    • Interesanta autobiografie. Omul pare sa fi fost un tocilar, cum ziceau cei care nu ajungeau la struguri, fara de care insa dezvoltarea personala nu putea fi decat cel mult mediocra, si un ambitios, care de asemenea este un combustibil de personalitate… Astfel de lucruri nu imi sunt straine. Nu pot insa arunca cu piatra.

      Cred insa ca omul nostru a picat pe bune examenul la istorie, memoriile istorice, care sunt de elefant, nu prea se gasesc pe multe drumuri. Insa admiterea la drept, prima admitere pe care si eu am picat-o, era, daca-mi amintesc bine, cu recomandare de la partid, cred ca la fel ca la admiterile de la istorie si la stiinte militare.

      Nu mai spun ca pentru un militar de cariera admiterile civile, care puteau insemna si iesirea din sistem (v. si rotatia cadrelor), cereau rezultate profesionale si morale deosebite. Plus ca dupa aceleasi criterii se alegeua si asesorii, care trebuiau sa fie oameni de probitate si varfuri in profesie.

      Erau alte vremuri, selectia valorilor chiar functiona, ’89 a intors societatea cu fundu’in sus… Daca nu reparam ceea ce am stricat atunci, si de atunci incoace, nu avem nicio sansa…

      PS/NB: Ca normativizare, stiintele juridice se aseamana foarte mult cu cele militare, deci cred ca persoana din autobiografie a facut o optiune buna. Comparativ, politica si relatiile internationale, „la nivel de Mari Draci Planetari”, cum spui, pentru mine au fost de cand ma stiu o mare slabiciune…

      Apreciază

      • Ghita Bizonu' spune:

        Nota 4 +, hai de mila 5 –

        Da. Cu recomndare ins ai retinut ca omu era membru? Si daca a ir,mat dre[pt5ul ca ce chilipor era sa fie r4espiuns la istorie? (si de un sa stioe Zoe {etre a cui e lucrarea?)

        Insa mai sunt catvea „amanunte”. Tu oto dai cu parereaa despre Tump. despre UKIP , dar nu vezi cestile flagrante. SI suntunele mai bune!!!

        Hai nu fi ca ala care poveste ce afce acum impratu Chinei, pe cine reguleaza acum sultanu , cu cine se vede regele Angliei dar nu stie uinde ii este magarul si cine e amantu nevesti-si!

        Apreciază

      • He-he-he, bre Ghita, stii cum zice studentul lenes: „Nu conteaza nota, ci ca am luat examenul.” In schimb ala mai cu pretentii, nemultumit de evaluarea docimologica, liciteaza din nou: „Nu se poate, fac contestatie sau ma duc la examen de marire a notei.”

        A, scuze, inca una: observ ca le ai cu strambele, nu cu dreptele… Si apropo de UKIP, stii ca seful lui, Nigel Farage, are un singur testicul, ca si Hitler? Si, de la noi, ca Ilie Sarbu, socrul lui Victor Ponta?!…

        Apreciază

      • Ghita Bizonu' spune:

        Pai asta este problema : pe voi sa intreseaa numarul testicolelor de parca asta ar fi penal Sau cat de lunga o avea Napoleon (insa a luRerente era LUUNGA!)

        Apopos stii cui se subordonreaza cdtul unei companii de inganterie dintr-un regiment? Comandantului de batalion.
        Dar cui se subordonreaza cdtul unicului plt de cercetare din regiment? Direct sfrului de stat mj al regimentului!!!

        Apropos ai vazut pe undeva mentiunea „am fost exclus din PCR?”

        Pia mai Framentel asta este baiul vostru „„Nu conteaza nota, ci ca am luat examenul.” da pe urma va agitati de parca ati fi luat 10 ++++
        Adica suntei desptei pe pcte. Convesntionali.
        In cazul de fata de demonsttezi ca nu esti chiar completamenete tampit … nu ca ai stii pe celume traiai. SI vrei sa te cred ca tu stii politica mare?

        Apreciază

      • Ghita, asta mi-e meseria, pentru asta m-am pregatit, asta am facut si voi face intotdeauna, „datul cu parerea” cum spuneai anterior, dar care atunci cand foloseste instrumente validate stiintific pentru regresii si progresii politice, in/din mediile intern si/sau extern, se cheama analiza politica. Aici nu este vorba de profetie sau sa fii „destept pe puncte”, ci de ceva foarte special si foarte serios, de multiple variante de interpretari, de evolutii si de raspunsuri posibile.

        Daca faci aluzie la recent controversata subordonare a sefului DGIA, ei, da, eu cred ca el trebuie sa se subordoneze celui care este in stare sa inteleaga informatiile militare care i se prezinta si are capacitatea sa le si operationalizeze, cu rapiditate si eficienta, nu sa cheme o suta de consilieri sa-i spuna ce inseamna, adica, dupa parerea mea, subordonarea sa ramana la nivelul institutiei specializate. De altfel, de aceea pe verticala exista subordonarea nemijlocita si subordonarea directa.

        Da, am vazut mentiunea respectiva, sa nu faci greseala sa crezi ca fostii erau niste agramati si ca ar fi fost suficient sa strigi lozinci pentru a te mentine in randurile lor. Si cantitatea si centralizarea, si chiar cultul personalitatii au avut un rol istoric de etapa, ultimul mai ales in vremurile de razboi si razboi civil care au fost (1917-1991, respectiv 1945-1989), care au impartit lumea in cele doua sisteme social-politice si economice opuse. Eu nu sunt politician, ca sa stiu „politica mare”, dar stiu al dracului de bine pe ce lume traiesc. Daca vrei, ca orice vietuitoare de jungla, care nu a iesit din pantece sau din gaoace ieri. Scumpule, oriunde ne-am intinde ramurile si oricat de mult ne-am dezvolta coroana, nu trebuie sa ne uitam sau sa ne renegam radacinile.

        PS/NB: Mie nu-mi este si nu-mi va fi niciodata rusine cu radacinile mele. Crezul meu este destinul meu.

        Apreciază

    • Ghita Bizonu' spune:

      Fragmetzel pen’ca nu pot retrage acel 5- iti dau 3 la purtare „ca sa nu mai fii magar porcule!”.
      Asta stii ce inseamna ? Esti un repetent !!!!
      Ce DGIA, ce radacinile tale, ce „instrumente validate stiintific pentru regresii si progresii politice, in/din mediile intern si/sau extern” si late idiotii din astea?

      Ia geana la text teleptualule :”Din cauza opiniilor şi comentariilor mele contrare regimului comunist„, si Opiniile şi comentariile mele contrare regimului comunist erau în atenţia comandanţilor militari şi a ofiţerilor de Securitate din unităţile din care am făcut parte .. Da? Ba voi este cucoane serioase?! acuzat public de „atitudine duşmanoasă faţă de conducerea Partidului” şi m-a ameninţat că „ştim bine asta şi noi, şi organele care trebuie să ştie” si ptr toate acestea a fost decat trimis la Mihai Viteazul .
      Ma eu nu sunt prost sau nu sunt prost degeaba … Pai cu asa ceva in anii 80 (cand se nasulise situatia) nu te trimiteau doar la Mihai Bravu (la 40 de kilometri de Capitală), nici la Vanju Mare ci te aia de te c@@@i pe tine . SI nevasta la fel sau iti dadea soricioaica . Ma ! un simplu „te bag” strict personal lu’ Badea de la sectoru 2 (organizatoricu de sector) te „asigura” de un loc de munca la un santier la minim 200 km de Bucale ..de prefrinta si fara gara sub 20 km distanta. Dar si opiniile şi comentariile contrare regimului comunist ce crezi ca iti faceau? {Pai xa iti zic eu :
      a) excludera din partid
      b) pierderea locului de munca
      c)”gasirea” unui loc de munca unde a intracat Dracu copii
      si niste dicutii neplacute cu secruitatea !! Asta daca aveai noroc . Ai auzit de unu Ghe Ursu? Da se mai zicea in epoca ca uii care facusera o criza de isterie ca ratia s-a terminat sub nasu lor .. dispareau .
      SI asta ditai ofiteru’ facea garagata anti si ramnea in partid si trimis la Misu Bravu?
      Ma tu esti in toate mintile personale?
      Stii ce era Misu Bravu? Unitate de tancuri! Unitate de elita!! Unitate de soc!!! In Armata 2a (aia activa in Regat) Bacau si Misu Bravu erau sa zic asa cunoscute de toNt leatu ca mine ca erau baza si speranta noastra a pifanteriei. Si aici sa trimiti la cercetare unu care?! Apropos cercetare.. oare ce a facut in 21-23 toarsu revolutioner? Te uiti cica 40 km de Bucale? Pai aveau autobuz(e) MApN . la HH si MM te luau si te duceau direct in unitate … unii isi suplimentai somnul ..
      Daca sa zicem nu doreai sa il dai afara il trimiteai la o unitate de „diribau” (nu stiu cum li se zicea oficial, erau unitati de munca [grea] , unde erau bagati cam numa derbedei si cu cadre de acelasi tip. Insi pe care nu ii doreai sa ii inarmezi – armata toata avea de acu numa AKM, garzile patriotice AKM semiautomat GP 2, iar „diribau” erau tot cu tzapine din WW1 si trageau max 20 cartuse in 16 luni). LA „diribau” nu la o unitate de tancuri, nu plutinu de cercetare ci ala de crescut porci!

      Scuze amice da nu stii ce scrii/vorbesti. „Instrumente validate stiintific pentru regresii si progresii politice sunt pur si simplu PROSTII daca nu ai ginit cele mai de sus .

      A da. La A3 alte tampenii in foc continuu … Spionaju economic si Pacepa. Cica si Dacia 1100 opera marelui geniu spion … Ba’ cretini de cretini .. Dacia 1100 era asamblata din piese trimise de Renault! SI fabrica de diamante era mai mult sau mai putin licita (adica nu spionaj ci licente )

      Tara asta a ajuns o adunatura de tampiti …

      Apreciază

      • Sorry, amice, pentru mica „provocatiune”. Daca iti cantam in struna nu aflam ce gandesti si care iti sunt argumentele. „Nota” aia pe care mi-ai dat-o a fost o aiureala, pentru ca marile tale detalii „flagrante” pe care crezi ca nu le-as fi observat erau implicite si subsecvente in ceea ce am scris. Sau nu stii ce e aia o idee implicita? Sau subsecventa? Eu nu ma grabesc sa-ti dau nicio nota… Am invatat de mult cat de important este sa asculti omu’ pana la capat. Sunt de acord ca aia de la A3 spun si prostii. Insa oricat ai proslavi practicismul si ai critica intelectualismul, tine minte o chestie, practica fara teorie este oarba. Nu intamplator zicea unu’ Invatati, invatati si iar invatati!

        Apreciază

    • Ghita Bizonu' spune:

      AMice teoria fara practica nici labageala nu se poa numi.

      NMa exemplu de teorii celebrisime absolut delicoazse.
      In Luisitania cresc niste cai iuti fiindca oepepelle se pun cu dosu la vant si sunt fecundate de … vant! Deci caii alerga ca vantu! Pliniu mi se pare.

      Frunica are 8 picioare. Stagiritu am impresia.

      Apopos nenorcu tai este ca stiu ce este o implicita. Si subsecvent.
      Insa nu mi se pare ca ar fi dovada de prea mare intelectualism sa crez povestea lu Pliniu ….

      Apreciază

      • Hai sa o dam la pace, mai vorbim pe acest subiect peste 100 de ani. Ai si tu dreptate cu practica, din ea se inspira teoria, intre ele existand o legatura puternica, teoria fara practica fiind ca mancarea fara sare, cum glasuieste poporul. Ei, si ca sa vin si mai bine pe mana ta, iti mai spun o chestie, au cazut tone de teorii, dar niciun gram de practica. Eu obisnuiam sa-l dau exemplu la clasa pe Francis Bacon, cu a sa spusa celebra „Stiinta inseamna putere”. Stiinta te face puternic, iar cultura liber, cred ca asta ar trebui sa fie mesajul pentru noile generatii. Iti amintesti, ala in care continuam inca sa dam cu pietre zicea ca vrea sa devenim o mare putere culturala. Si nu zicea rau de loc. Am vazut ca le ai cu germana, ia d’acilea un text de pe frontonul unei institutii educationale: „Wissen ist Macht, Bildung ist Freiheit”, cica „Stiinta te face puternic si educatia liber”… Stiu ca nu esti antistiinta, doar m-ai zgandarit cu aparenta, dar una peste alta ne-am agrementat reciproc weekend-ul, pentru care iti multumesc si iti raman recunoscator…

        Apreciază

Lasă un răspuns

