Complexul “Auschwitz”, porcul si votul: Ministrul Agriculturii, “delict” de libera exprimare?/ Nu cumva planta uscata in zadar este udata?
Ministrul Daea despre comparatia cu Auschwitz: ”Am vrut doar să descriu momentele îngrozitoare cu care se confruntă fermierii noștri”
Experienta holocaustului s-a transformat la evrei intr-un complex de inferioritate. Complexul “Auschwitz”. Un complex inconstient care atunci cand izbucneste la suprafata poate crea probleme de integrare, socializare, comunicare, de “excese de manifestare”. Sa ne imaginam, de pilda, ce calvar ar crea astfel de probleme pentru o fata sau femeie care ar fi macinata de complexul “Oedip”, nascocit de Sigmund Freud. Noroc ca majoritatea covarsitoare de gen nu este atinsa de asa-zisul complex oedipian, izvorat dintr-o imaginatie excesiva, pentru simplul fapt ca nu a auzit de el sau ca nu se lasa inselata de generalizarea nepermisa a unui fapt singular.
Alfred Adler a dat o serie de solutii pentru compensarea complexului de inferioritate, care in esenta este o fuga sau ascundere de sinele propriu. Unele excese de manifestare au la baza, printre altele, fixarea unor scopuri intangibile sau compararea nerealista cu altii. “Excesul de competitivitate” poate lua o turnura irationala, cand intra in conflict cu realitatea posibilitatilor proprii. El poate naste invidie pentru sucesele altora sau impinge la suprapunerea celuilalt sau celorlalti cu mijloce imorale si ilegale.
Nu am nimic cu niciun evreu si cu atat mai putin cu poporul evreu, caruia Emil Cioran i-a recunoscut geniul religios, la care as mai adauga geniul conspiratiei (v. masoneria iudaica, de la Solomon pana in zilele noastre) si geniul financiar (de la templieri pana la industriile financiare din New York City si City of London). Dar aceste trei caracteristici geniale nu sunt suficiente, nu pot compensa geniul stiintific si tehnologic pe care il au alte popoare (germanii, rusii, chinezii, japonezii, nu neaparat in aceasta ordine si nu o lista inchisa), care sunt efectiv motoare ale civilizatiei tehnologice in care traim astazi.
Chiar daca, prin spionaj, razboi sau diaspora/masonerie, proiecte de pe plansetele non-evreilor au ajuns direct in liniile de fabricatie jewmericane. Nu este locul aici sa expun rezultatele cercetarilor istorice care arata fara putinta de tagada ca insasi teoria relativitatii a fost insusita in 1905 de la un italian, un industrias din Vicenza, Olinto de Pretto, care in 1903 publicase faimoasa formula E=mc2, in revista stiintifica “Atte”. Dar vina apartine in primul rand popoarelor care se lasa viermuite si celor care nu stiu sa-si pazeasca secretele si creatiile geniale.
Ce vreau sa spun este ca spiritul de cooperare si solidaritate al umanitatii trebuie sa prevaleze, sa se opuna celui de unilateralism si dezbinare. Dar si ca atunci cand un profet, cred ca Isaia, le-a bagat in cap evreilor ca sunt popor “ales” si ca vor “conduce” lumea, a fost inceputul unui lant de nenorociri pentru masa mare a evreilor. De atunci, evreii au devenit robii manipularii de catre liderii politici, religiosi si militari, care de cele mai multe ori sunt reuniti intr-o singura persoana, aparand ca mai multe doar la lumina zilei (v. binecuvantarea religioasa pe care politicianul Netanyahu i-a dat-o castigatoarei Eurovisionului 2018).
Am simtit nevoia de a contextualiza cele ce voi spune in continuare pentru a intelege cat de ipocrite, lipsite de fond si pervers culpabilizatoare au fost reactiile la adresa ministrului Agriculturii, Petre Daea, care, din motivatii strict profesionale si de expresivitate plastica, a comparat marți sacrificarea porcilor bolnavi de pestă porcină cu uciderea evreilor în lagărul de exterminare de la Auschwitz. Dar se pare ca unii vor cu tot dinadinsul sa continue sa ude o planta uscata. ”Nu există antidot, nu există vaccin, nu există medicamente, singura metodă este sacrificarea. Porcii se incinerează, este o muncă extraordinară. Acolo este ca la Auschwitz. Efective de porci care se asomează, trec în partea cealaltă și se pun pe foc, o fac medicii veterinari care sunt la limita rezistenței, să stai cu 2000- 3000 de porci care trebuie sacrificați zilnic”, a spus ministrul Daea la Antena 3. Daea nu i-a comparat pe evrei cu porcii, ci a facut referire la metoda holocaustului, prin care la unele popoare din vechime animalele care erau sacrificate ca jertfe aduse zeilor erau arse de tot, în întregime, in timpul unor ritualuri religioase. De altfel cuvantul holocaust asta si inseamna, ardere de tot: gr. Holokaustos: holos – întreg, kaustos – ars.
Ministrul Daea a comparat arderea porcilor cu pesta porcina cu arderea animalelor in cadrul unor ritualuri discutabile si condamnabile, cand au cuprins ca victime sau intentie si oameni: “Avram consimți să-șĭ ofere propriu luĭ fiŭ pentru olocaust.” De ce s-ar fi simtit Daea obligat sa nu se refere la obiectul si metoda holocaustului? Doar pentru a menaja un ridicol complex de inferioritate, care isi are radacina intr-un termen nefericit ales prin originile sale? Evrei intelepti au denuntat de la inceput alegerea politica a termenului de holocaust, sustinand ca acesta nu a fost cel mai potrivit cuvant pentru a denumi tragedia de la Auschwitz. Ei chiar au propus un termen alternativ, dar se pare ca a fost prea tarziu sa mai fie luat in seama, dupa ce muzee si institutii pe acest subiect si-au inclus in denumire cuvantul Holocaust. Sa nu ne imaginam ca, dupa o exploatare politica indelungata si atat de fructuoasa a temei, Muzeele Holocaustului din Israel si Statele Unite ar fi dispuse sa-si stearga de pe frontoane cuvantul care trimite la un obicei barbar din antichitate, si care cronologic si semantic este primul pastrat in memoria colectiva! Sa fim seriosi, de la tragedia Auschwitz au urmat alte holocausturi, ca sa folosim termenul neinspirat consacrat, holocaustul atomic al japonezilor, holocaustul napalmic al vietnamezilor, holocaustul terorist al arabilor, dar nimeni nu se gandeste sa-si ingradeasca sau sa accepte sa-i fie ingradita libertatea de exprimare pe aceste subiecte. Cutuma populara, de bun simt, cere interdictiv “sa nu vorbesti de funie in casa spanzuratului”, dar ministrul Agriculturii nu s-a aflat nici la Auschwitz, nici in Israel cand a vorbit despre fermierii si porcii din fermele lor, din Romania. Unii au cerut demisia ministrului, pentru “delict” de libera exprimare, altii pe a premierului, pentru o “gafa” inexistenta, imaginara! Ce ti-e si cu goana asta politica dupa vizibilitate!, care nu aduce insa intodeauna voturi (sic!).
This entry was posted on Vineri, 27 iulie 2018 at 08:54 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can leave a response, or trackback from your own site.