Europa, in avangarda remodelarii puterilor statului: De la statul cu trei picioare la statul cu cinci picioare

Alin, acum, duc si eu gandul mai departe, dar pe abordarea mea, care imi apartine in totalitate:

http://www.contributors.ro/reactie-rapida/daca-e-asa-de-importanta-casatoria-civila-la-ce-mai-e-buna-cea-religioasa/

Daca s-ar reveni la intaietatea casatoriei religioase, cred ca s-ar sparge gasca aia numita “comunitatea LGBT”. Aceasta din urma mi s-a parut intotdeauna ca este o adunatura pe criterii politice, fortat denumita “comunitate” sau “minoritate”.

Nu toti cei care insotesc „carnavalurile” LGBT sunt si legebetisti. Multi dintre ei sunt gura-casca, atrasi de exhibitii vadit prozelitiste (de aici si periculozitatea lor sociala). Altii sunt oameni normali sexual, dar participa la marsuri pentru ca sunt platiti sau rugati de catre cunostinte (prin trafic de influenta, cel mai adesea politica).

Scopul asa-zisei „comunitati” sau „minoritati” LGBT este de a fi utilizata ca arma politica pentru slabirea si dezagregarea majoritatii unui popor sau natiuni, avand ca finalitate supunerea sau subordonarea.

A se vedea flebetea jewmericana pentru minoritate si folosirea acesteia in lupta geo/politica precum un fel de berbece de razboi, dupa moda mașinilor (grinzilor) din antichitatea romana cu care se izbeaŭ și spărgeaŭ porțile și zidurile unei cetati asediate.

De-laicizarea Tainei casatoriei o consider absolut necesara, mai ales ca laicizarea a fost un act brutal al statului, dar si pentru faptul ca suntem in proportie covarsitoare un popor crestin.

Si nici islamicii nu admit sub nicio forma sa li se incalce datinile de catre LGBT (na!, i-au dat si denumire, i-au dat si steag, maine-poimaine te pomenesti ca o sa-l faca si partid!).

Daca vrem sa ne reconsolidam apararea identitatii si traditiilor, cred ca puterea religioasa trebuie musai reintrodusa intre puterile statului, ca un alt tip de separatie, bidimensionala, intre laic si religios – o imbinare perfecta intre traditie si modernitate -, coexistent cu cel tridimensional (parlament-executiv-judiciar) sau mixt, ceea ce in final ar insemna un sistem de putere pentagonal.

Un stat care s-ar sprijini pe cinci picioare ar fi fara indoiala mai puternic si mai stabil decat unul cu trei picioare. Emmanuel Macron a lansat deja o idee, aflata in incubatie, ca statul sa refaca legaturile cu biserica.

PS/NB: Un argument cu mare greutate pentru o arhitectura de putere care sa includa si religia este ca aceasta face parte din cultura, ca parte istorica principala. Eventuale obiectii ar fi nefondate. Religia ne-a inchegat si pastrat ca neam.

Obiectorilor le trebuie reamintit ca nu numai clericii au avut acces la putere, de care au facut exces. Au detinut puterea si filosofii, care, desi sunt autorii celor mai manipulatoare ideologii de putere, au fost cei mai slabi conducatori de cetate. Au condus societatea si militarii, care au abuzat de forta armata.

Exercitiul unilateral al puterii, de suprematie in stat, il observam cu surprindere si la juristi, prin utilizarea justitiei politice si a statului paralel, in ultimul caz in simbioza cu serviciile secrete.

In concluzie, deficitul de moralitate si de control moral, ultimul, in trecat spus, fiind la fel de important ca si justitia constitutionala, si-ar afla echilibrul sau cel putin proportia optima sau functionala prin includerea puterii religioase in sfera puterilor statului. Un inceput, dezbatut public, ar fi supervizarea de crestinatate a proiectelor legislative.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: