Pentru o noua abordare a campaniei prezidentiale 2019: Intoarcerea competitiei la elocinta discursului politic, substanta ideilor si puterea argumentelor

O, Doamne, ce stralucire diamantina a avut discursul diplomatic al lui Nicolae Titulescu! Este un text de o superbie documentara absoluta, pe care eu, un fost rob al cuvintelor, nu l-am cunoscut. Mai bine zis, am fost strain de taina launtrica a personalitatii magnetice si persuasive a oratorului de geniu care a fost Nicolae Titulescu:

https://adriannastase.ro/2019/01/08/titulescu-orator/

Cred ca este demna de toata pretuirea amabilitatea comunicativa si culturala a lui Adrian Nastase de a ne oferi posibilitatea sa parcurgem articolul din 1946 al lui B. Branisteanu despre oratoria diplomatica titulesciana. Este extraordinar sa avem sub priviri aceasta marturie din epoca despre giuvaerul romanesc de retorica diplomatica, parlamentara si forensica care a stralucit in Parlamentul Lumii (Liga Natiunilor sau Societatea Natiunilor, 1920-1946).

De fapt, aceasta redescoperire si reexpunere publica nu putea veni decat tot din partea unui bijutier in filigrane politico-diplomatice si autentificator de carate spirituale, asa cum este presedintele Fundatiei Europene Titulescu (FET).

Din nefericire, discursul politic, parlamentar si forensic actual, este, vai noua!, atat de degradat si de plin de insulte si de vid ideatic, incat evenimentul blogeristic de recuperare istorica, intr-un fel un “guest post”, oferit de autorul Jurnalului de la Cornu, pe care nu pot sa nu-l pun in conexiune cu precedentul noician, este extrem de necesar si de oportun. 

El vine la inceputul anului electoral pentru prezidentiale 2019, cand este nevoie de o noua abordare discursiva si, de ce nu, educationala pentru candidati si campanie.

Pentru amatorii de consum de pragma-retorica a discursului electoral, dar si pentru candidatii prezidentiabili – altii decat Adrian Nastase, care ne-a oferit o mostra rafinata la dezbaterea electorală din 19 noiembrie 2004, in competitie cu Traian Basescu si Corneliu Vadim Tudor – recomand excelentul studiu tematic efectuat de Liliana Ionescu-Ruxandoiu:

https://www.scribd.com/document/395201551/07-17-16-10Ionescu-Ruxandoiu-2007-doc sau la: DOC]Ionescu-ruxandoiu 2007.

Cititorul initiat va trai clipe de delectare intelectuala, dar, in acelasi timp, se si va inarma cu criterii de evaluare si de departajare a candidatilor din viitoarea campanie prezidentiala. Pentru ca politica sa se schimbe trebuie ca in primul rand campania electorala sa se schimbe. Nu numai campaniile de partid pot avea sloganuri, ci si campania in ansamblul sau, din fiecare an electoral. „O altfel de campanie” ar putea fi un slogan al intregii campanii pentru alegerile prezidentiale din acest an. Putem, oare, sa rebrenduim modul de a face campanie electorala la nivelul intregii tari? Sunt optimist! Numai de noi depinde.

Reclame

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: