Camuflarea scopurilor politice ale vizitei presedintei Ungariei in Romania sub masca de „vizita privata” a fost un esec total. Intr-o vizita privata nu faci la Cluj-Napoca declaratii politice provocatoare. Nu te pozezi provocator pe Piatra Secuiului cu o bornă vopsită în culorile Ungariei. Nu ai ambientul cu harti geopolitice ale trecutului. Si multe altele.
Fiecareactiune intreprinsa de presedinta Ungariei in Romania si fiecare centimetru parcurs de aceasta pe teritoriul romanesc au fost gandite politic de planificatorii de la Budapesta. Intr-un palid si neconvingator demers de salvare a aparentelor, un deputat UDMR a dat-o din politica pe religie, sperand sa poata acoperi profanul cu sacrul.
Zice acel parlamentar UDMR ca „se cauta nod in papura”, ca harta Ungariei Mari afisata cu ostentatie „este o hartă a bisericilor reformate”, ca „cei care comentează să citească mai mult”, că „nu trebuie să ne apucăm în momentul de faţă să ostracizăm şi să punem pe rug bisericile”. Oare asa sa fie?
A-i deturna politic pe clerici de la indatoririle lor bisericesti si a-i transforma in agitatori freudieni – apropos de a citi mai mult, sa se citeasca despre marxistii freudieni, care au inclus si fete bisericesti -, care in loc de icoane umbla cu harti politice, e un instigationism si o tulburare a mintilor, care nu au nimic in comun cu credinta si cu linistirea sufletului.
Astfel de „ritualuri” agitatorice au miros de gaponism si tőkésism. Despre preotul reformat László Tőkés – al carui freudism clerical nu a fost strain de acel martie insangerat, cu morti si raniti, din urma cu 32 de ani de la Targu Mures – stim destule lucruri negre si romanii si maghiarii. Dar de loc sau mai putin stim despre preotul rus Gheorghi Gapon, „parintele-diavol”, care in ciuda apartenentei sale la cler a fost un extremist si un teoretician al „haosului purificator”. Ciudatul cleric Gapon, un amestec de freudism si marxism, a instigat la dezlantuirea instinctelor multimilor si a fost autorul provocarii care a dus la „Duminica insangerata” din 9 ianuarie 1905, din Sankt-Petersburg, cu un bilant dramatic: 96 morti si 333 raniti. Clerul si biserica sa-si faca treaba dupa regulile sacrului, in niciun caz dupa ale profanului.
This entry was posted on Miercuri, 25 mai 2022 at 13:51 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can leave a response, or trackback from your own site.